رازهای موفقیت برندهای برتر دنیا


تا به حال فکر کرده اید شرکت های بزرگ دنیا چه می کنند که این همه موفق، قابل اعتماد و مشهور هستند و در سراسر دنیا میلیون ها کاربر و طرفدار دارند؟ برخی از این برندها شاید بیشترین فروش یا گران ترین سهام را در زمینه کاری خود نداشته باشند اما به دلیل رابطه خوب با مشتریانشان و درک درستی از نیازهای اصلی مشتری، در جایگاه برترین برندهای دنیا قرار گرفته اند و برای خود پادشاهی می کنند. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا پرده از راز موفقیت 10 برند مطرح برداریم. اینبار تاکتیک های برندهای قابل اطمینان و مشهور آمریکایی را بیان کرده ایم که رابطه خوبی با مشتری ها دارند و می توانید از روش آنهابرای بهبود شغل خود بهره بگیرید.
 
بیشترین تمرکز برندهای بزرگ روی ایجاد ارتباط احساسی با مشتری است.  این روش ردخور ندارد و همیشه خوب پاسخ داده است. وقتی این کار را انجام دهید، جاذبه بیشتر، تجارت پررنگ تر، رشد و درآمد بیشتر خواهید داشت.
 
1. آمازون : شخصی سازی

فروشگاه اینترنتی آمازون که از شیر مرغ تا جان آدمی‌زاد را به صورت آنلاین و با قیمت های مناسب می فروشد، یکی از قابل اطمینان ترین برندهای مطرح دنیا است. مشتری ها به این فروشگاه آنلاین اطمینان کامل دارند. دلیل این خوش‌نامی و اطمینان کامل مشتری ها به این سایت این است که محصولات متنوع، خرید راحت و تجربه ای عالی برای خرید آنلاین را در اختیار کاربر قرار می دهد.

این سایت با داشتن میلیون ها محصول، هر روز هفته به طور 24 ساعته کار می کند. همه محصولات - به ویژه در حوزه فناوری – مقاله های بررسی محصول یا اطلاعات دقیق و کامل دارند و کاربر می تواند پیش از خرید، همه اطلاعات لازم را کسب کند.
قیمت محصولات این سایت پایین و حمل خریدهای زیاد، رایگان هستند. خرید فقط با چند کلیک انجام و محصول خیلی سریع به مشتری تحویل داده می شود. 
با اینکه این سایت بزرگ و محصولات اصولا باید غیر شخصی باشد اما آمازون در اقدامی جالب، با توجه به خریدهای پیشین مشتری ها، پیشنهادهای ویژه ای برای آنها دارد تا بتوانند خریدهای بهتری داشته باشند. کاربران همچنین می توانند از طریق پروفایل، بررسی ها، رتبه دادن به محصولات و ایجاد لیست ارتباط شخصی با برندها داشته باشند. یا نظرات و تحلیل های شخصی خود را بنویسند.
 
2. کوکا کولا : فروش خوشحالی و رضایت

احساس خنکی زیر تیغ آفتاب، حس تازگی و طراوت، مزه عالی زندگی معیارهای بزرگ ترین و مشهورترین کمپانی تولید نوشیدنی در دنیا هستند. این شعارها باعث شده اند این برند از همان روزهای نخست، مشتری های زیادی داشته باشد. شعار اصلی کوکاکولا طرح این سوال بوده است که : «چگونه می توان باعث ارتقا، توسعه و ایجاد رضایت شد؟» کوکاکولا، از طریق سایت های اجتماعی همچون فیس بوک این پیغام را  با مشتری های کنونی خود در میان می گذارد و ارتباط مستقیم با آنها دارد. این مساله به ساخت و تولید مزه های ترکیبی جدید و مورد علاقه مردم منجر می شود.
با صرف نظر از شکست محصول New Coke خود در دهه هشتاد میلادی، این کمپانی همیشه موفق بوده و مشتری های بی‌شماری در جهان داشته است. از نظر مدیران آن نیز تنها دلیل موفقیت آنها رضایت مشتری ها و لذت بردن آنها از نوشیدنی های این کمپانی است.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

توسط : محمد صبور | تاریخ : 1392/05/31 | نظرات